Naam:
Foto’s:
316

Over ons

Hallo, dag allemaal,

Voorstellen: we zijn Gerd en Rene, vlaamse roots, wonen in de Provence , werken er tijdens de zomer op ons vakantiedomein Couleur Menthe à l'Ô en trachten ervoor te zorgen dat onze gasten een leuke vakantie kunnen doorbrengen .

Gezien we graag reizen en de wereld ontdekken geeft de  winterstop ons  de gelegenheid om tropische oorden op te zoeken. Even vergeten wie we zijn om ons met hart en ziel onder te dompelen in het vaak onbekende, om al dat wonderlijke, al de pracht van mens en natuur op te slorpen. Soms zijn er ook minder aangename situaties waarmee je geconfronteerd wordt, die gaan niet zomaar aan je voorbij.

Sri Lanka is ons niet ongekend. Rene is er al meerdere keren op pad geweest. De vorige keer mocht ik ook mee. Prachtig eiland, soms wat mysterieus, wondermooie natuur en leuke donkere mensen die je met hun witte glimlach en grote ogen vriendelijk begroeten.

Over onze reis

Negombo aan de westkust is onze eerste pleisterplaats, GingOya Lodge een tropish oord van rust waar Mirjam en Leo ons opwachten. Vrienden van Rene die reeds meer dan 20j geleden Vlaanderen verlieten en dit mooie resort creëerden. Hier kunnen de gasten genieten van het lekkere eten, relaxen aan het unieke zwembad en door de onmetelijk groene oase van groen slenterend tot rust komen.

Na enkele dagen heffen we de rugzak op de schouders en trekken we naar het Noorden waar het Tamilvolk leeft. Deze streek en zijn bevolking was  zo fascinerend tijdens onze vorige reis dat we de trip best opnieuw willen maken. Daarna is het richting "onbekend", de oostkust van Sri Lanka die als paradijselijk mooi beschreven wordt. Verder naar het zuiden toe nemen we even het Yala park mee en gaan we de wilde fauna en flora ontdekken. Daarna zien we wel waar tijd, weer en plaats onze reis zullen naartoe leiden.

Bezochte landen

Wij hebben 12 landen (5%) bezocht:

België, Cambodja, Frankrijk, Israël, Laos, Myanmar, Nederland, Spanje, Sri Lanka, Thailand, Turkije, Vietnam.